Alicia

Alla inlägg under december 2010

Av Alicia - 26 december 2010 17:04

Hejsan!

Nu sitter jag och bloggar från MIN egna dator. Det är en helt ny dator. Jag älskar den. Idag har jag, Emma, mamma, pappa och Catherine bowlat. Jag fick en massa roliga julklappar. Håller på att ladda ner bilder från min camera.

Av Alicia - 23 december 2010 12:18

Hej!

Såg ni den röda månen några dagar sedan. Den var lite kopparfärgad och jätte vacker. En ny sådan måne kommer att komma år 2097 eller något nära. På engelska heter det luner eclipse och på svenska heter det månförmörkelse tror jag. Nu har jag massa presenter under granen. Mammas kompis Catherine skulle komma idag men så finns det den där lilla problemet med snö. När jag och mamma var på flygplatsen stod det att Catherines flyg från Köpenhamn var försenat 20 minuter. Vi ståd där och väntade och helt plötsligt ståd det att den var försenad en timme. Eftersom vi bara skulle hinna vara hemma 3 minuter så stannade vi på Arlanda. Sedan ståd det att den var försenad två timmar. Också åkte vi hem. Måste gå och kolla om flyget fortfarande inte har lyft.

Hej då!  

Av Alicia - 18 december 2010 16:30

Hejsan!

Igår var det julavslutning. Jag har jullov!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Idag har Emma en kompis här så jag är uttråkad. För några timmar sedan byggde jag en snöhög. Pappa är från Norrbotten så han vet hur bygger snökojor tror jag. Jag ska vänta några dagar och sedan ska jag gräva ett hål i högen. Det ska vara ett tak på kojan. När jag kom in fick jag en Chai latte. Mmmmmmmm jag älskar sådana.  Mottyl fick gå ut i snön. Han bara stod där som om han hade stelnat eller något. Bara hans ögon rörde sig när jag kallade på honom.


Av Alicia - 11 december 2010 20:04

Hej

Jag har kollat på två filmer idag. Först gick jag och pappa på bio och kollade på Harry Potter och dödsrelikerna Del 1. Den är jätte bra och jag recommenderar den höjt. Sen kollade jag på Narnia Häxan och Lejonet. Den filmen är också bra. Comet ska få en sorts sko i julklapp. Och ett paprika hus. Imorgon är 3:e advent. Då ska jag, mamma, pappa och Emma fika julfika. Den meningen lät rolig  .



Presentation


Hej! Jag heter Alicia och är en glad tjej på 10 år!!! Jag dansar på min fritid och så håller jag på med min katt och hamster

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Vad gilar du att göra på fredagar?
 Slappa
 Vara med familj
 Vara med vänner
 Kolla på film
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards